Hier is een filmpje over hoe het bij SuperMicro gaat: http://bestofthebaytv.com/view/1379. Het is meer op de leek gericht maar wel leuk om te zien.

Hier is een filmpje over hoe het bij SuperMicro gaat: http://bestofthebaytv.com/view/1379. Het is meer op de leek gericht maar wel leuk om te zien.
Met vriendelijke groet, Yourwebhoster.eu - Managed VPS diensten met Epyc performance op 100% SSDs
Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!
Wel leuk om te zien, alleen die CEO mag wel iets beters engels praten. Vond ik wel moeilijk te verstaan zeg...

Met vriendelijke groet, Yourwebhoster.eu - Managed VPS diensten met Epyc performance op 100% SSDs
Zijn veel Chineze firma's die aardig wat weg zetten maar waarvan de CEO of andere hoger geplaatste personen belabbert Engels spreken. Bij Chinezen hoor je altijd Chinees de boventoon voeren. Maar het filmpje is leuk, geeft je toch een beetje een idee van wat ze daar uitspoken.

Twien asjietektjur (twin architecture dus)![]()

Als je het toch over efficiëntie hebt: http://www.supermicro.com/products/s...37MC-H8TRF.cfm... Is indrukwekkender lijkt me, waar in 39U vroeguhh 39 servers kan je met die behuizing gewoon ff 104 servers kwijt zonder dure blade enclosures (hoewel dit eigenlijk ook blades zijn). Enig probleem is dat je dan met 32A voor een rack hem niet vol kan stoppen dus dat is dan weer jammer. En je hebt heel wat netwerk poorten nodig dus dan is ook weer de vraag of je genoeg units over hebt om ipmi en de twee lan poorten van een connectie te voorzien![]()

De capaciteit per blade is overigens beperkt, dat is de reden dat wij er verder niet naar gekeken hebben. Slechts 1 CPU en 32GB RAM per blade. Het voordeel is wel dat het een groot aantal systemen in weinig ruimte stopt. Met 32A voor een rack kun je een rack met zwaardere systemen tegenwoordig toch niet meer vullen. Van ten minste 1 hoster weet ik dat ze datacenters afwijzen die niet meer dan 32A per rack aan stroom kunnen leveren, ze willen racks wel kunnen vullen...
Aan de ene kant zeg ik je hebt gelijk, maar aan de andere kant hebben nodes met dual of quad cpu's en een mega sloot geheugen ook een nadeel. De overhead die je moet hebben om een node op te vangen bij een grote node is vele malen duurder dan dat je meerdere kleine nodes hebt die de klappen bij uitval op kunnen vangen. Ook kun je op basis van verbruik in dal uren sneller terug schakelen van aantal fysieke nodes dan bij een paar grote nodes. Dit samen met eerste deel zou juist een meerwaarde kunnen zijn op lange termijn in de portemonnee.
Dat dus niet alleen, maar door het stroom 'probleem' kan je een server rack niet volstoppen met dual cpu 1u bakkies omdat die gewoon relatief veel stroom vragen. de single cpu machines kan je fysiek misschien net een kast vol krijgen. In ieder geval maakt de ruimte besparing ten opzichte van dual core machines niet uit. Ik heb dus liever 2 single cpu kastjes dan 1 dual.

De meeste nieuwe datacenters hebben inderdaad wel high density voorzieningen tot 2x64A of zelfs 2x128A, de vraag is echter of dit goedkoper is dan bvb 8 low densitys racks te nemen en ze elk maar voor 1/8ste te vullen. High density is goed indien je blades hebt die direct meer dan 16A of 32A trekken, maar om nu een duur high density rack volledig te vullen met "low budget" servers die meer kosten dan 8 low density racks is misschien wel groen. Maar is het financieel/zakelijk wel verstandig om dit te doen.
Verder had ik ook meer verwacht van achter de schermen, zoveel was er achter de schermen niet te zien. Was eerder een reclame film dan een documentaire in mijn ogen, waar ondertiteling geen overbodige luxe zou geweest zijn inderdaad.
Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner

Laatst gewijzigd door Domenico; 12/12/11 om 22:12. Reden: quote gefixt
Leuk filmpje om te kijken!