Resultaten 16 tot 21 van de 21
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2
Geen

Onderwerp: NMA en webhosting

NMA en webhosting
    geregistreerd gebruiker
    141 Berichten
    Ingeschreven
    30/10/11

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    11 Berichten zijn liked

Naam: Rogier Mars
    Bedrijf: Redbee B.V.
    URL: www.redbee.nl
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 54987903

Het principe van een groothandel en detaillist komt voort uit het verschil in service en toegevoegde waarde die geleverd wordt. Als "onwetende" consument koop je bij de detaillist die je van advies voorziet. De goed geinformeerde detaillist koopt in bij de groothandel. Voor de groothandel is dit een voordeel omdat deze minder debiteuren heeft en geen dienstverlening heeft richting consumenten met alle juridische rompslomp die daarbij hoort. De detaillist kan een hogere prijs rechtvaardigen omdat die de service levert. Het is aan iedere groothandel vrij om aan consumenten te leveren, alleen zullen veel detaillisten daar dan niet meer bestellen. Dit hele model is niet overal in de internet wereld van toepassing omdat de producten steeds meer commodities worden. Bij datacenters werkt het op dezelfde manier. Je kan als consument 1 rack huren, dan krijg je een andere prijs dan grote partijen die bijvoorbeeld 150m2 afnemen. Hierdoor kan een rack bij een grote partij goedkoper zijn dan wanneer je rechtstreeks een rack afneemt bij het datacenter.

NMA en webhosting
    administrator
    21.459 Berichten
    Ingeschreven
    17/12/01

Post Thanks / Like
    Mentioned
    71 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    590 Berichten zijn liked

Naam: Domenico Consoli
    Bedrijf: Webhostingtalk.nl
    Functie: Oprichter
    URL: webhostingtalk.nl
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 51327317
    TrustCloud: domenico
    View domenicoconsoli's profile on LinkedIn

Ik denk dat er wat mensen langs elkaar heen aan het praten zijn. Dit lijkt me voor iedereen duidelijk en was toch helemaal niet de issue?

Mijns inziens bestaat er helemaal geen vrije markt meer en kunnen we eerder spreken van een markt die nieuwkomers tolereert. De meeste plaatsen zijn vergeven en er moet heel wat gebeuren wil daar ooit verandering in komen. Er is wel genoeg ruimte om je binnen de marge vrij te bewegen maar het grote geld is daar niet te vinden en je zal echt je best moeten doen om daaraan te ontsnappen (of niet failliet te gaan) en als dat dan uiteindelijk is gelukt mag je misschien een keertje mee doen met het vertrappen van de kleintjes.

NMA en webhosting
    moderator
    6.052 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked

Naam: Dennis de Houx
    Bedrijf: All In One
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.all-in-one.be
    Ondernemingsnummer: 0867670047

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco Mahieu Bekijk Berichten
    Volgens mij is dit een heel ander punt. Die 1000 servers ga je niet verkopen, en zijn goedkoper als dat Dell ze rechtstreeks aan particulieren aanbied. Volgens mij is het punt juist dat als jij die servers weer aan particulieren zou verkopen, dat Dell ze zelf ook aan particulieren zou verkopen, en dan goedkoper als dat jij het aanbied.
    Denk dat dit juist dit punt is, als jij maar 1 server koopt bij dell en die doorverkoopt dan zal het inderdaad goedkoper zijn als jouw klant die rechtstreeks bij dell koopt. Maar als je 1000 servers koopt en die doorverkoopt dan zal je die goedkoper kunnen leveren dan dell zelf (promoties weggelaten). Dat is toch juist het punt van kortingen bij grote aantallen, of je het nu over domeinnamen hebt of auto's of groenten en fruit maakt op zich niet veel uit. Zoals redbeenl komt te vertellen dat is nu juist het punt en nut van de vrije markt. Dat jij als kleine vis niet zoveel korting krijgt als een groot bedrijf vindt ik niet meer dan normaal. En in het geval jouw leverancier een grote klant van je probeert af te nemen door deze (zijn prijs aan te bieden) die lager is dan de jouwe (aangezien je winst moet maken) is iets tussen jezelf en je leverancier. Maar als je leverancier slim is dan doet hij dit niet en verwijst hij vragen van klanten door naar zijn klanten, liever een vogel in de hand dan 10 in de lucht.

Waar ik dan wel weer een probleem mee heb is als partijen met verlies verkopen (wat wettelijk niet mag) om toch maar veel klanten aan te trekken in de hoop dat ze er ooit genoeg zullen hebben om dan later uit de kosten te kunnen komen.
    Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner

Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

NMA en webhosting
    Procy
    696 Berichten
    Ingeschreven
    23/09/08

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked

Naam: Marco Mahieu
    KvK nummer: 27273470

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The-BosS Bekijk Berichten
    Denk dat dit juist dit punt is, als jij maar 1 server koopt bij dell en die doorverkoopt dan zal het inderdaad goedkoper zijn als jouw klant die rechtstreeks bij dell koopt. Maar als je 1000 servers koopt en die doorverkoopt dan zal je die goedkoper kunnen leveren dan dell zelf (promoties weggelaten). Dat is toch juist het punt van kortingen bij grote aantallen, of je het nu over domeinnamen hebt of auto's of groenten en fruit maakt op zich niet veel uit. Zoals redbeenl komt te vertellen dat is nu juist het punt en nut van de vrije markt. Dat jij als kleine vis niet zoveel korting krijgt als een groot bedrijf vindt ik niet meer dan normaal. En in het geval jouw leverancier een grote klant van je probeert af te nemen door deze (zijn prijs aan te bieden) die lager is dan de jouwe (aangezien je winst moet maken) is iets tussen jezelf en je leverancier. Maar als je leverancier slim is dan doet hij dit niet en verwijst hij vragen van klanten door naar zijn klanten, liever een vogel in de hand dan 10 in de lucht.

Waar ik dan wel weer een probleem mee heb is als partijen met verlies verkopen (wat wettelijk niet mag) om toch maar veel klanten aan te trekken in de hoop dat ze er ooit genoeg zullen hebben om dan later uit de kosten te kunnen komen.
    Maar dan lees je dus niet goed wat ik schrijf, en wat TS volgens mij bedoelt. Niks mis met die korting & marktwerking, dat is inderdaad juist goed. Maar als jij voor die 1000 servers 100 euro per stuk moet betalen om ze door te kunnen verkopen, terwijl je als je er als particulier maar 1 koopt je hem voor 50 euro zou krijgen, dan zou het niet kloppen. Volgens mij is dat het punt wat TS probeerde te maken.

NMA en webhosting
    moderator
    6.052 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked

Naam: Dennis de Houx
    Bedrijf: All In One
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.all-in-one.be
    Ondernemingsnummer: 0867670047

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco Mahieu Bekijk Berichten
    Maar dan lees je dus niet goed wat ik schrijf, en wat TS volgens mij bedoelt. Niks mis met die korting & marktwerking, dat is inderdaad juist goed. Maar als jij voor die 1000 servers 100 euro per stuk moet betalen om ze door te kunnen verkopen, terwijl je als je er als particulier maar 1 koopt je hem voor 50 euro zou krijgen, dan zou het niet kloppen. Volgens mij is dat het punt wat TS probeerde te maken.
    Ik begrijp de vraag maar al te goed, maar het punt wat je aanhaalt is dan toch simpel, ofwel kun je geen zaken doen en onderhandelen, ofwel koop je bij de verkeerde partij in. Denk je nu echt in je voorbeeld dat een partij het risico zou willen lopen om 1 extra server te kunnen verkopen maar wel een grote klant te verliezen. Om het even over de domeinboeren specifiek te hebben, bij de grote spelers staat daar (bijna) overal hun prijs vermeld (met staffels) dus ook die van particulieren (in het geval ze dit aanbieden). Daar zie je meestal dat dit veel duurder is en je dus als "reseller" nog genoeg marge op kan halen. Dus ofwel wil je dan teveel marge uit iets halen, want ik denk niet dat een grote speler even voor jan met de pet op een speciale prijs zal maken voor 2 domeinnamen (even sponsor dingen buiten beschouwing gelaten). En in het geval dat toch zo zou zijn alleen maar omdat hij klanten extra zou krijgen dat zit je bij een totaal verkeerde leverancier die zich waarschijnlijk groter voor doet dan die is.
    Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner

Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

NMA en webhosting
    Procy
    696 Berichten
    Ingeschreven
    23/09/08

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked

Naam: Marco Mahieu
    KvK nummer: 27273470

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The-BosS Bekijk Berichten
    Ik begrijp de vraag maar al te goed, maar het punt wat je aanhaalt is dan toch simpel, ofwel kun je geen zaken doen en onderhandelen, ofwel koop je bij de verkeerde partij in. Denk je nu echt in je voorbeeld dat een partij het risico zou willen lopen om 1 extra server te kunnen verkopen maar wel een grote klant te verliezen. Om het even over de domeinboeren specifiek te hebben, bij de grote spelers staat daar (bijna) overal hun prijs vermeld (met staffels) dus ook die van particulieren (in het geval ze dit aanbieden). Daar zie je meestal dat dit veel duurder is en je dus als "reseller" nog genoeg marge op kan halen. Dus ofwel wil je dan teveel marge uit iets halen, want ik denk niet dat een grote speler even voor jan met de pet op een speciale prijs zal maken voor 2 domeinnamen (even sponsor dingen buiten beschouwing gelaten). En in het geval dat toch zo zou zijn alleen maar omdat hij klanten extra zou krijgen dat zit je bij een totaal verkeerde leverancier die zich waarschijnlijk groter voor doet dan die is.
    Ben ik ook met je eens, probeer alleen het standpunt van de TS te verduidelijken. Uitzondering op bovenstaand standpunt zijn wel bedrijven met een monopoly positie, of iets wat daarbij in de buurt komt.

Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics