Domeinnaam opheffen bij niet betalen mag gewoonmaar je moet wel ruim vooraf meerdere herrieneringen sturen.
http://ictrecht.nl/ictrecht/niet-hel.../#comment-9674
Niet meer stilzwijgend verlengen, klant vrijblijvend aanbod doen voor nieuw contract.
Abonnement stilzwijgend met steeds een maand verlengen
Zakelijke klanten stilzwijgend blijven verlengen, particulieren nieuw contract aanbieden.
Anders, namenlijk: ....
Domeinnaam opheffen bij niet betalen mag gewoonmaar je moet wel ruim vooraf meerdere herrieneringen sturen.
http://ictrecht.nl/ictrecht/niet-hel.../#comment-9674
Park The Hosting Manager - your friend in hosting software
Ceph, CloudStack en ZFS consultancy: 42on B.V.
Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!
Is pas bij de ingebruikname van EPP ingevoerd.Tegenwoordig? Dat is toch al wel een hele lange tijd zo. De post dateert uit 2009.
Daarvoor moest je nog altijd verklaren dat je een opzegformulier had ontvangen c.q. dat er om een technische reden (en dus geen administratieve) opgezegd werd.
==
Ja, dat kan nog wel eens een probleem worden met extensies die nog steeds papieren opzegformulieren willen zien, zoals .at
Nog los van dat je deze domeinen dus niet zomaar kan laten vervallen, is dat ook nog eens in strijd met het vereiste dat de klant elektronisch moet kunnen opzeggen, als er elektronisch besteld is.
In de praktijk zal het er wel op neer komen dat we dergelijke domeinen niet meer aan particulieren kunnen leveren.
Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel los gaat lopen.
Wij gaan in ieder geval niet domeinnamen expliciet verlengen, dat wordt gewoon een ramp. Met 80k domeinen gaat zoiets een drama worden, dan gaan er gewoon dagelijks klanten bellen dat hun domein offline is en waar je de hele quarantaine aan moet uitleggen.
Ceph, CloudStack en ZFS consultancy: 42on B.V.
Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

Ik zou gewoon lekker je huidige beleid blijven voeren en die ene keer dat een klant na een maand in het 2e jaar wil opzeggen op basis van de WvD, dat voor lief nemen. Ik denk dat de meeste partijen zoiets zullen doen, en in dat opzicht zou het mooi zijn als we dit onderwerp laten rusten en het er nooit meer over hebben, dan zal het ook minder snel een issue worden
(dit is overigens voor mij niet van toepassing maar dat is omdat wij nagenoeg alleen maar b2b doen)
Misschien een beetje laat maar ik zag hem er zo vlug niet tussen staan.
Stel de particuliere klant zegt halverwege het jaar op, dan moet je dus het teveel betaalde geld terugbetalen. Restitutie.
Mag je dan wel afsluitkosten in rekening brengen? Of administratiekosten?
Ik vroeg inderdaad niet naar je mening, maar die mag je er gerust bij zetten, ik ben het namelijk geheel met jou eens dat we het er niet mee eens zijn.
De klant mag dus weer eens bijna alles en het bedrijf moet het zich maar uitzoeken terwijl het zeker voor mensen met veel domeinen en hostingpakketten een boel extra werk is.

Even een vraagje voor de kenners:
Ik wilde zojuist mijn abonnement op de sportschool opzeggen (ben het trainen op apparaten zat, tis weer tijd voor het echte werk), en toen kwam men gelijk aanzetten met een 3-maanden opzegtermijn. Het abonnement loopt al een jaar of 5. Hoe zit dit nu met de WvD? Is die 3-maanden opzegtermijn nog wel toegestaan?
Geldt de Wet Van Dam ook voor sportscholen?
Ja, de Wet Van Dam geldt ook voor sportscholen. De wet kent een uitzondering voor het lidmaatschap van verenigingen, maar een sportschool is meestal geen vereniging. Dat sportscholen vaak spreken van “lid worden” is dus formeel-juridisch onjuist. Men wordt klant van de sportschool. Een sportvereniging (zoals een zeil-, wielren- of roeiclub) is natuurlijk wat anders.
Geldt de Wet Van Dam ook voor verenigingen?
De Wet Van Dam geldt niet voor het lidmaatschap van verenigingen. Dit omdat een vereniging zelf (via haar statuten) in onderling overleg kan bepalen hoe lang men lid is en hoe er wordt verlengd.
Een vereniging die producten of diensten aan haar leden levert, is daarbij wél gebonden aan de Wet Van Dam. Het lidmaatschap van de schaakclub kan dus alleen conform de statuten opgezegd worden, en daarbij mag men per jaar stilzwijgend verlengen. Het apart af te sluiten abonnement op een tijdschrift met schaakproblemen mag echter na de eerste verlenging per maand worden opgezegd.
Bron: http://ictrecht.nl/contracten-en-alg...e-wet-van-dam/

Probleem is alleen wel dat er geen specifieke overgangsregeling is vastgelegd, waarmee de wet versneld op bestaande contracten van toepassing zou zijn. De reparatiewet die daarvoor zou moeten zorgen, is op het laatste moment uitgesteld. Er wordt nu gezegd dat, bij uitblijven van specifieke bepalingen in de nieuwe wet, gekeken moet worden naar de Overgangswet Nieuw BW. Deze wet is ooit in het leven geroepen toen ons BW volledig herschreven werd, maar er wordt nu geroepen dat deze ook voor wetswijzigingen anno 2011 moet gelden.
art. 191 lid 1 Overgangswet NBW luidt als volgt:
Afdeling 3 van titel 5 van Boek 6 is op algemene voorwaarden die op het tijdstip van het in werking treden van de wet reeds door een partij in haar overeenkomsten worden gebruikt, van toepassing nadat een jaar na dit tijdstip is verstreken. Gedurende die termijn is de wet evenmin van toepassing op wijzigingen in die voorwaarden na het in werking treden van de wet.

Is jouw sportschool een vereniging? Zo ja, dan mogen ze dat, zo nee, dan mogen ze dat niet hanteren.
Dan zeggen zij natuurlijk, je kunt de boom in, dan kan jij een procedure beginnen en je gelijk halen of je betaalt gewoon die 3 maanden om er vanaf te zijn.
Kortom, bedrijven die het netjes doen worden de dupe door een hele extra papierwinkel en bedrijven die kwaad willen krijgen dat toch wel voor elkaar.
Laatst gewijzigd door gjtje; 08/12/11 om 17:54.

Zijn er eigenlijk al mensen hier die op basis van de WvD opzeggingen hebben ontvangen, wij in ieder geval niet.