Klopt - jij legt de schuld bij de afnemer, ik bij de aanbieder.
Geen hele array sas schijven, maar wel voldoende om zonder problemen een niet-buitenproportionele omgeving te kunnen draaien. Ik heb al genoeg aanbieders gezien die hun SANs zo vol proppen dat VMs op drukke momenten nog geen 1MB/s halen in een hdparm.
Tuurlijk, voor een tientje per maand mag je niet het beste van het beste verwachten, maar wel dat het gewoon werkt.
Ik blijf er bij: ongeacht de prijs waarvoor je het product aanbiedt; hetgeen je adverteert, moet gewoon werken. Wanneer je daar een te lage prijs voor rekent en daardoor niet genoeg capaciteit in kan zetten om kwaliteit te waarborgen, ligt de fout volledig bij de aanbieder. Je kan niet van een afnemer verwachten dat hij of zij weet of een prijs al dan niet realistisch is (ik weet het; velen zijn van mening dat die uitzoekplicht wel bij de klant ligt - ik ben de mening toebedeeld dat je dat niet van een klant mag verwachten en dat je simpelweg iets moet aanbieden wat werkt).
Budget aanbieders kiezen er zelf voor om zulke lage prijzen te combineren met grootsche beloftes. Wanneer ze die beloftes vervolgens niet waar maken, is de shitstorm naar mijn mening volledig terecht.
Daar ben ik het volledig mee eens.