Resultaten 1 tot 13 van de 13
  1. #1
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    geregistreerd gebruiker
    4 Berichten
    Ingeschreven
    17/07/11

    Locatie
    earth

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Thuis domein/site hosten, geen dyndns

    Beste,

    Binnenkort beschik ik thuis over een internetabonnement met een fixed IP. Ik zou dus graag een eigen site willen hosten vanuit deze, later eventueel een mailserver.
    Het gaat dus enkel dienen als leerschool, buitenstaanders kunnen/mogen de site wel nog bezoeken.

    Dus een domeinnaam kan ik eender waar registreren met de mogelijkheid dat ik deze kan beheren op niveau van de DNS servers/records.
    Hoeveel DNS servers heb ik minimaal nodig? Indien meerdere zal ik dus ook moeten beschikken over meerdere fixed IP's of is 1 toch voldoende?

    Voorbeeld:
    url = thuishost.com
    ip = 80.80.80.80
    nameserver1 = ns1.thuishost.com => deze record maak ik dan aan bij de webhost die dan weer zal verwijzen naar 80.80.80.80 of ben ik verkeerd?

    Ik weet wel hoe het allemaal werkt met dyndns via Apache en IIS en dan zo de site hosten, maar waar zit dan het grote verschil tussen deze 2 bij de opzet?

    Iemand enkele tips om me op weg te helpen, eventueel een goede link/faq online en welke webhosts zijn hiervoor aan te raden?

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    cloud hosting en webdev.
    154 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/11

    Locatie
    Groningen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Naam: Richard
    Bedrijf: Rimote
    URL: rimote.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 02088913
    Ondernemingsnummer: nvt

    Beste TS,

    Waarom gebruik je niet gewoon de DNS-servers van je domeinnaam-aanbieder? Je laat dan de A en MX entries verwijzen naar je fixed IP.

    Als je ook de nameservers thuis wilt hebben, dien je naar mijn weten twee IP's te hebben. En het spelen met nameservers is nou ook weer niet zo interessant... keep it simple.

    Groeten en veel leerplezier,

    Rimote

  3. #3
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    Sebastiaan Stok
    2.468 Berichten
    Ingeschreven
    20/12/04

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    86 Berichten zijn liked


    Naam: Sebastiaan Stok

    Een mailserver thuis? De meeste providers blokkeren uitgaande port 25 (SMTP).
    Dus dit gaat moeilijk worden.

    Thuis een DNS hosten voor vasthouden van jouw domeinnaam gaat niet werken, tenzij je systeem 24 uur aanstaat.
    Het zone record is maar beperkte tijd geldig, en moet hierna opnieuw worden opgevraagd. Als jouw systeem uitstaat werkt je domeinnaam niet, dus deze NS instellen gaat niet werken.

    Zoals rimote al zij, spelen met nameservers is niet zo interessant.

    * Ah DynDNS uren prutsen om dat ding aan te praat te krijgen, en dan tot de ontdekking komen dat je met IP adres van de proxy server zit te werken... Het leek wel gisteren. *
    Park The Hosting Manager - your friend in hosting software

  4. #4
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    cloud hosting en webdev.
    154 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/11

    Locatie
    Groningen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Naam: Richard
    Bedrijf: Rimote
    URL: rimote.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 02088913
    Ondernemingsnummer: nvt

    Als je een fixed IP hebt, wordt meestal niets geblocked. Maar dat je PC altijd maar aan moet staan is eigenlijk best vervelend. Reken maar eens uit hoeveel geld je dat gaat kosten. Waarom regel je niet een VPS met 2 IP's? Hoef je je niet druk te maken om stroomkosten, heb je 2 IP's en zit je op een goed netwerk.

  5. #5
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    Professional
    3.115 Berichten
    Ingeschreven
    05/02/05

    Locatie
    Alkmaar

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    101 Berichten zijn liked


    Naam: Thomas
    Registrar SIDN: JA
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 76706966

    Wanneer je een domeinnaam registreert kun je bij de meeste providers het DNS beheer (soms tegen extra kosten) regelen. Laat daar je thuishost.com. (let op de punt!) en www record naar 80.80.80.80 wijzen en je bent er klaar voor. Als je daar niet helemaal uit komt kun je altijd je provider vragen om hulp.

    Je kunt later altijd nog kijken voor een VPS. Er zijn genoeg goedkope providers beschikbaar. Maar als je site af en toe eens een dagje offline mag staan kun je het ook gewoon thuis laten draaien.

  6. #6
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    geregistreerd gebruiker
    1.554 Berichten
    Ingeschreven
    20/07/10

    Locatie
    's-Gravenhage

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    308 Berichten zijn liked



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rimote Bekijk Berichten
    Beste TS,

    Waarom gebruik je niet gewoon de DNS-servers van je domeinnaam-aanbieder? Je laat dan de A en MX entries verwijzen naar je fixed IP.

    Als je ook de nameservers thuis wilt hebben, dien je naar mijn weten twee IP's te hebben. En het spelen met nameservers is nou ook weer niet zo interessant... keep it simple.

    Groeten en veel leerplezier,

    Rimote
    Inderdaad eisen de meeste TLDs dat er twee NS'en zijn voor een domein.
    Maar aangezien de TS wil leren hoe dingen werken hoort DNS daar m.i. ook bij; Wie alleen sites wil bouwen kan ook gewoon een managed server nemen, maar wie wil oefenen met het zelf runnen van een webserver raad ik zeker aan om DNS ook mee te nemen als oefen onderwerp.

    Als je het eenmaal snapt is DNS misschien niet zo interessant, maar ik heb hier vaak genoeg vragen gezien van mensen die een probleem hadden omdat ze DNS duidelijk niet snapten.

    Hij zou op een eigen server een primary kunnen draaien en bij de domein naam aanbieder secondary, dat is meestal wel mogelijk. (een secondary dns is inderdaad wel erg oninteressant; Eventueel kan de OP nog starten met de domein aanbieder als primary en zelf secondary, en dan wisselen).

    Qua kosten,uptime en kleiner risico van tcp/25 blokkade zou de OP inderdaad ook naar een VPSje kunnen kijken.

  7. #7
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    geregistreerd gebruiker
    4 Berichten
    Ingeschreven
    17/07/11

    Locatie
    earth

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Wat betreft mijn abonnement bij mijn ISP, ik mag draaien wat ik wil en alle poorten staan open onder de 1024. De site moet niet toegankelijk zijn voor het publiek, maar als ze toevallig de site vinden dan mag dit zeker.

    Mijn pc's staan momenteel al 24h op dus veel verschil zal dit niet maken. De bedoeling is dat ik gewoon wil leren hoe de zaken in elkaar zitten. Hoe DNS eigenlijk werkt voor/nadelen, beveiliging en alternatieve oplossingen die jullie hierboven vermelden verder bekijken.

    Alvast bedankt voor de info.

  8. #8
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    cloud hosting en webdev.
    154 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/11

    Locatie
    Groningen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Naam: Richard
    Bedrijf: Rimote
    URL: rimote.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 02088913
    Ondernemingsnummer: nvt

    Bijkomend voordeel van een VPS is dat je, mits je een goede aanbieder hebt, gemakkelijk kan restoren als je een fout maakt en weer kan backuppen als je iets goed hebt gedaan. Maakt het leerproces wat soepeler...



  9. #9
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    1bit 0|1|2 :P
    315 Berichten
    Ingeschreven
    08/12/10

    Locatie
    Dordrecht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    rimote - dat is natuurlijk best wel een 'non-argument' als je thuis een servertje op zet met een standaard os - of bijv vmware esxi dan kan dat thuis ook, dus enkel het 'hulp bij problemen' argument KAN bepalend zijn, maar telt alleen bij het managed / sla verhaal, wat bijna niet anders dan buiten budget zou kunnen vallen.

    maar dns thuis, maakt verder weinig 'te leren' het is niets anders dan een paar a reccords een mxje en wat cnames of een txt reccord kortom enkel dingen die je via een web-interface het beste en overzichtelijkste invult.. het werkelijke hosten zit in je email de backups en het uitrollen van updates en dat soort zaken...

  10. #10
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    cloud hosting en webdev.
    154 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/11

    Locatie
    Groningen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Naam: Richard
    Bedrijf: Rimote
    URL: rimote.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 02088913
    Ondernemingsnummer: nvt

    Bij een 'standaard OS' en bij VMware (gratis versie) kan je complete systemen backuppen en restoren met één druk op de knop (op één machine)? In dat geval excuses voor het non-argument. Probeer TS moeite en gedoe te besparen. Met mijn ervaring kan ik in ieder geval zeggen dat het hem veel tijd en wellicht zelfs geld kan schelen. Maar de keuze is geheel aan hem.

  11. #11
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    moderator
    8.233 Berichten
    Ingeschreven
    29/03/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    266 Berichten zijn liked


    Naam: Ron
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kahuna Bekijk Berichten
    De bedoeling is dat ik gewoon wil leren hoe de zaken in elkaar zitten. Hoe DNS eigenlijk werkt voor/nadelen, beveiliging en alternatieve oplossingen die jullie hierboven vermelden verder bekijken.
    Volledig offtopic, maar toch: hulde. Dat zie ik graag, en 100 * liever als de "het is vakantie, en kom, laat ik eens een hostingbedrijf starten, dus kauw me maar even wat voor"-topics. Wat mij betreft nemen ze een voorbeeld aan je.

  12. #12
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    1bit 0|1|2 :P
    315 Berichten
    Ingeschreven
    08/12/10

    Locatie
    Dordrecht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    na een nachtje goed slapen.> @ritmo, - trouwens wel een goede tip... vm's snapshots etc.
    het gratis esxi kan dit prima voor je doen, de voordelen van betaalde en professionele pakketten zit bijv mware veel meer in bijv het ondersteunen van failover en het verplaatsen van host naar host ...

    maar het gebruik van snapshots, is natuurlijk een prima manier om te experimenteren...

  13. #13
    Thuis domein/site hosten, geen dyndns
    Sebastiaan Stok
    2.468 Berichten
    Ingeschreven
    20/12/04

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    86 Berichten zijn liked


    Naam: Sebastiaan Stok

    Met DNS kan je prima experimenteren in een lokaal netwerk
    Je gebruikt dan je lokale DNS server voor niet-bestaande domeinen om te zetten naar lokale IP adressen.
    Goed punt ichat en rimote.


    Persoonlijk gebruik ik voor testen Oracle Virtualbox.
    Park The Hosting Manager - your friend in hosting software

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics