Resultaten 16 tot 30 van de 46
Pagina 2 van de 4 Eerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Geen
  1. #16
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    geregistreerd gebruiker
    522 Berichten
    Ingeschreven
    12/04/11

    Locatie
    Zwijndrecht, Netherlands

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    48 Berichten zijn liked


    Naam: Axel Polfliet
    Bedrijf: Xynta BV
    Functie: Eigenaar
    URL: www.xynta.com
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 77237579
    Ondernemingsnummer: nvt
    TrustCloud: axel.polfliet
    View axelpolfliet's profile on LinkedIn

    De stichting BREIN roept wel eens vaker wat, gewoon op basis van NOTICE en TAKEDOWN werken zoals je dus al hebt gedaan. Vervolgens stuur je BREIN een bericht dat de desbetreffende website off-line is en dat je hiermee het probleem als opgelost beschouwt. Staan hun erop om de NAW gegevens alsnog te verkrijgen dan moeten ze hiervoor maar toestemming vragen aan de rechter. Rechtsbijstand kan je hier vast in bijstaan.

    Kuik heeft immers in de afgelopen jaren wel eens vaker episodes van de grootheidswaan gehad. Succes.
    Likes CT0

  2. #17
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    geregistreerd gebruiker
    1.354 Berichten
    Ingeschreven
    18/06/03

    Locatie
    Delft

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    24 Berichten zijn liked


    Naam: Michiel Thalen
    KvK nummer: 02084745

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrickekkel Bekijk Berichten
    Aangezien het hier een illegale bit-torrent website betreft, is deze onrechtmatigheid evident en BREIN verzoekt u dan ook de bij u bekende NAW-gegevens te overleggen.
    Ohja? Dan heeft de rechter dus al een uitspraak gedaan over de betreffende site? Of beslist brein zomaar dat het illegaal is?
    Makkelijk een Enquete of HR/Klantenonderzoek opstellen? https://sur-v.com

  3. #18
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    geregistreerd gebruiker
    840 Berichten
    Ingeschreven
    06/08/10

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    58 Berichten zijn liked


    Naam: Chris

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chielsen Bekijk Berichten
    Ohja? Dan heeft de rechter dus al een uitspraak gedaan over de betreffende site? Of beslist brein zomaar dat het illegaal is?
    Goed punt Chielsen! Bittorent is natuurlijk niet per definitie illigaal

  4. #19
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    geregistreerd gebruiker
    1 Berichten
    Ingeschreven
    11/05/11

    Locatie
    Hoofddorp

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    BREIN vraagt NAW wat moet ik doen? Zie: http://brein.info/nieuws.php?id=217

    Nederlandse hosting providers zijn bereid om op sommatie van BREIN zogenaamde 'superheler' sites ontoegankelijk te maken die structureel inbreuk op auteursrecht faciliteren. Hun verplichting daartoe is gebaseerd op de wet en bevestigd in diverse rechterlijke uitspraken (onder meer BREIN-KPN Rechtbank Den Haag 5 januari 2007, BREIN-Leaseweb Hof Amsterdam 3 juli 2008 en BREIN-Euroaccess Rechtbank Den Bosch 8 juli 2008). Weigering om na betrouwbare sommatie een illegale site ontoegankelijk te maken leidt niet alleen tot aansprakelijkheid voor schade maar kan ook tot een veroordeling tot betaling van de volledige proceskosten leiden (BREIN-Euroaccess Rechtbank Den Bosch 8 juli 2008).

    Naast ontoegankelijk maken van een illegale site vordert BREIN ook afgifte van de persoonsgegevens van de verantwoordelijke klant. Dat is nodig om die klant aansprakelijk te houden en herhaling te voorkomen. Sommige hosting providers verkeren in de veronderstelling dat zij na het ontoegankelijk maken geen persoonsgegevens zouden hoeven af te geven. Dat is onjuist. Ook hun verplichting persoonsgegevens af te geven is gebaseerd op de wet en diverse rechterlijke uitspraken (onder meer dezelfde uitspraken als reeds geciteerd alsmede Lycos-Pessers Hoge Raad 25 november 2005). Natuurlijk is het daarbij van belang dat hosting providers niet door nalatigheid of opzet onjuiste persoonsgegevens registreren teneinde eigen aansprakelijkheid te vermijden. Helemaal uit den boze is het snel vernietigen van gegevens nadat een site ontoegankelijk is gemaakt. Naast Naam- Adres- en Woonplaatsgegevens (NAW) zijn ook andere identificerende gegevens van belang.

    De correspondentie op dit forum Webhostingtalk illustreert dat met name kleine hosting providers ten onrechte menen dat BREIN geen recht zou hebben op afgifte van de persoonsgegevens van een klant nadat diens illegale website ontoegankelijk is gemaakt. BREIN heeft daar recht op en er is geen rechterlijk bevel voor nodig. De betreffende hosting provider heeft na een nader gesprek met BREIN over de bestaande rechtspraak besloten de persoonsgegevens met betrekking tot inmiddels vier op Nederlandse gebruikers gerichte illegale torrentsites aan BREIN af te geven. De betreffende sites zijn reeds door de hosting provider verwijderd en de kopie (back-up) die hij van een van de afgesloten sites maakte heeft hij gewist.

    "Wij richten ons eerst tot de illegale site zelf maar die is meestal anoniem en geeft niet thuis", zegt BREIN directeur Tim Kuik. "In tweede instantie gaan wij naar de hosting provider die de site onderdak geeft. We tonen aan dat de website onrechtmatig is indien dat niet al overduidelijk is en verzoeken om ontoegankelijk maken van de site en de persoonsgegevens van de klant. Natuurlijk heeft een klant recht op privacy maar er bestaat geen recht om anoniem onrechtmatige activiteiten te ontplooien en al helemaal niet om dat structureel en bedrijfsmatig te doen. Bovendien heeft iemand die handel drijft op internet al de verplichting zichzelf op zijn site te identificeren op basis van nationale en internationale wetgeving."

    BREIN staat in voor de betrouwbaarheid van haar meldingen en dat wordt ook in rechterlijke vonnissen erkend. BREIN controleert al haar meldingen op feiten en rechten en vrijwaart de hosting providers van wie zij maatregelen vraagt tegen claims van de betreffende website.

  5. #20
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    moderator
    6.028 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

    Locatie
    NPT - BELGIUM

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked


    Naam: Dennis de Houx
    Bedrijf: All In One
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.all-in-one.be
    Ondernemingsnummer: 0867670047

    Ik denk dat BREIN eens de Europese wetgeving op bescherming van privacy gegevens moet gaan lezen. Een VZW-tje kan niemand verplichten klant gegevens vrij te geven want dit druist in tegen alle privacy wetgevingen.
    Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  6. #21
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    geregistreerd gebruiker
    840 Berichten
    Ingeschreven
    06/08/10

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    58 Berichten zijn liked


    Naam: Chris

    @Brein: mooi stukje propaganda +1 voor inspelen op actueliteiten

    Alleen zijn jullie handelingen niet altijd zuiver te noemen.

    http://tweakers.net/nieuws/72797/jur...strafbaar.html

    Ik zou zonder gerechtelijkbevel geen gegevens vrijgeven. Het is een soort vacuum tussen Wet op de privacy en oude uitspraken uit 2008 en ouder.

    Als particuliere stichting kun je volgens mij in Nederland niemand dwingen om iets af te staan zonder tussenkomst van een rechter.

  7. #22
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    Joh.3:16
    1.552 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/08

    Locatie
    Delfzijl

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked



    Iedereen die het boekje "Hosting Deskundig en praktisch juridisch advies" heeft van ICTrecht ,pagina 135. Ik maak daaruit op dat, omdat het hier om een torrentsite gaat, en brein hierin een belang heeft het wel toegestaan is om de gegevens vrij te geven?

    Lees het even na, en ben benieuwd wat anderen daaruit opmaken.

    EDIT: zou het trouwens niet terecht vinden als het zo mag, maar ik denk dat ze in hun recht staan in deze

  8. #23
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    chmod -R 777 /
    2.323 Berichten
    Ingeschreven
    17/03/07

    Locatie
    Kortrijk - Mechelen - Brussel - Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    15 Berichten zijn liked


    Naam: Arne-Wynand
    View arnewynand's profile on LinkedIn

    @Brein: ook in gevallen die niet expliciet door een rechter als illegaal zijn verklaard (en het bij Nederlandse wet ook nog niet zijn), gaan jullie maar al te graag achter NAW gegevens aan / sommaties sturen naar hosting providers. Die er dan tot mijn grote spijt niet het lef voor hebben zelf ook nog even een halve minuut na te denken. (Hoi WS/LSW).
    Maar inderdaad, leuk van jullie om in je reactie even naar de actualiteit te verwijzen.

  9. #24
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    1bit 0|1|2 :P
    315 Berichten
    Ingeschreven
    08/12/10

    Locatie
    Dordrecht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    ach brein heeft er alle schijn van een frauduleuse, afpersings-organisatie te zijn die meer lijkt op een terreur netwerk - dan op een bonafide belangen behartiger.

    alleen al door de toon waarop in hierbovenstaande bericht wordt gesproken (ook nog eens onwaarheden verkondigend), maak ik dat op...

    ik zal elke hoster die klakkeloos meewerkt dan ook zeer sterk veroordelen, wegens aan medeplichtheid grenzende incompetentie.

  10. #25
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    geregistreerd gebruiker
    522 Berichten
    Ingeschreven
    12/04/11

    Locatie
    Zwijndrecht, Netherlands

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    48 Berichten zijn liked


    Naam: Axel Polfliet
    Bedrijf: Xynta BV
    Functie: Eigenaar
    URL: www.xynta.com
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 77237579
    Ondernemingsnummer: nvt
    TrustCloud: axel.polfliet
    View axelpolfliet's profile on LinkedIn

    Ik sluit me helemaal aan bij de conclusies van ichat. Wellicht een interessant artikel: http://www.ispam.nl/archives/21820/b...n-of-weigeren/. Ik heb hier eerder (voordat het artikel geplaatst werdt) een discussie over gehad met Arnout, hij deelt in dezen een andere mening dan de mijne (hij vindt dat je beter kan meewerken). Ik denk dat sommige bedrijven kwakkeloos zullen meewerken en andere dit niet zullen doen, dit is een overweging die je zelf zal moeten maken. Van mij krijgen ze in ieder geval geen klanten gegevens zonder bevel van een rechter.

  11. #26
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    geregistreerd gebruiker
    1.354 Berichten
    Ingeschreven
    18/06/03

    Locatie
    Delft

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    24 Berichten zijn liked


    Naam: Michiel Thalen
    KvK nummer: 02084745

    Typisch weer brein. Grootheidswaanzin bij dhr Kuik.
    Makkelijk een Enquete of HR/Klantenonderzoek opstellen? https://sur-v.com

  12. #27
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    Joh.3:16
    1.552 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/08

    Locatie
    Delfzijl

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked



    Jullie kwakken wel heel snel wat neer op het forum maar wat jullie zeggen gaat niet altijd op. Lees ook even mijn vorige post,
    in sommige gevallen is het namelijk WEL toegestaan in Nederland om NAW gegevens op te eisen zonder gerechterlijk bevel.

    Wij kunnen niet aan de binnenkant van dit specifieke incident kijken, maar dat het nooit zou mogen is niet waar.

  13. #28
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    Sagavi.nl
    262 Berichten
    Ingeschreven
    25/04/06

    Locatie
    Den bosch

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 30222611
    Ondernemingsnummer: nvt

    in sommige gevallen is het namelijk WEL toegestaan in Nederland om NAW gegevens op te eisen zonder gerechterlijk bevel
    Precies.
    En als dat ergens duidelijk staat wil ik me daar graag aan houden.
    Heb je een linkje?

    Edit:
    zat er wat negatief in. NAW is geen probleem.
    Mijn ervaringen waren met het opvragen van data (database). dat is natuurlijk wel een verschil.
    Laatst gewijzigd door no1san; 12/05/11 om 15:28.

  14. #29
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    Joh.3:16
    1.552 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/08

    Locatie
    Delfzijl

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked



    Nou eerder zoals genoemd staat dit verhaal in het boekje van ICTrecht. Alleen ben ik benieuwd wat anderen daaruit opmaken.

  15. #30
    Brein vraagt NAW wat moet ik doen
    moderator
    6.028 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

    Locatie
    NPT - BELGIUM

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked


    Naam: Dennis de Houx
    Bedrijf: All In One
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.all-in-one.be
    Ondernemingsnummer: 0867670047

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marsipulami Bekijk Berichten
    Jullie kwakken wel heel snel wat neer op het forum maar wat jullie zeggen gaat niet altijd op. Lees ook even mijn vorige post,
    in sommige gevallen is het namelijk WEL toegestaan in Nederland om NAW gegevens op te eisen zonder gerechterlijk bevel.

    Wij kunnen niet aan de binnenkant van dit specifieke incident kijken, maar dat het nooit zou mogen is niet waar.
    Laten we dat dan een klein beetje genuanceerder uitleggen, stel dat het in nederland wel toegestaan is dan is dit toch enkel van toepassing op nederlanders en nederlandse bedrijven. Buitenlanders vallen dan nog steeds onder de bescherming van hun eigen land en/of europese wetgeving op bescherming van privacy. Dus je kan niet zomaar persoonlijke gegevens vrij geven van om het even wie zonder hiervoor eerst overleg gepleegd te hebben met de privacycommisie.

    Laat ik zelf meer zeggen, de staatsveiligheid is zelf verplicht om samen te werken met de privacycommisie wat betreft persoonlijke gegevens. Dan zie ik niet goed in waarom een VZW-tje je zou kunnen verplichten om gegevens vrij te geven zonder officieel verzoek.
    Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

Pagina 2 van de 4 Eerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics