Resultaten 1 tot 6 van de 6
Geen
    Hosted Exchange opzetten
    geregistreerd gebruiker
    99 Berichten
    Ingeschreven
    13/07/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

Hosted Exchange opzetten

Beste WHT-ers,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die Hosted Exchange aanbieden en hoe ze dit hebben aangepakt.

Ik krijg van diverse klanten de vraag of het mogelijk is om Exchange 2007 aan te bieden als een service zodat ze zelf niet hoeven te investeren in hardware e.d.

Er is natuurlijk ook wel BPOS van Microsoft maar ik wil liever niet data / mails naar een onbekende plek verhuizen (dit willen mijn klanten ook niet).

Gr. Robert

Hosted Exchange opzetten
    +32 3 7478056
    1.087 Berichten
    Ingeschreven
    24/05/05

Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Naam: Joeri B.
    Bedrijf: GlobalServe BVBA
    Functie: CEO / CTO
    URL: globalserve.be
    Ondernemingsnummer: 0875203878
    View be.linkedin.com/in/joeribeirens's profile on LinkedIn

Dit document zal veel van uw vragen beantwoorden:
    http://technet.microsoft.com/en-us/l.../cc539102.aspx

Veel $$ aan hardware uitgeven
    Veel kennis hebben
    Alles redundant uitbouwen

Hosted Exchange opzetten
    geregistreerd gebruiker
    6.041 Berichten
    Ingeschreven
    23/10/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    171 Berichten zijn liked

Functie: Freelance IT Professional
    URL: localhost
    View randytenhave's profile on LinkedIn

Hoi Robert,

Wij hebben zowel Exchange 2003, (dedicated) 2007 en shared 2010 clusters. Bij kleine accounts is het niet te doen om zelf een omgeving te bouwen. Ik ga even uit van een middelgrote Exchange 2010-omgeving voor een maximaal 3.000 mailboxen:

2x CAS server
    2x MBX store
    2x Domein Controller
    2x EDGE server

Je kunt dit virtualiseren. Voor het gemak pak ik even Hyper-V, dat licentie-technisch het makkelijkste is.

Je hebt nu nodig:
    - 2 flinke servers (Dual socket) en 2 switches (~15.000 euro)
    - 1 SAN, RAID-10 met SATA kan, SAS is aanbevolen (Vanaf ~15.000 euro)
    - 2x Windows Server 2008 R2 Enterprise Edition (4x € 186,17 per maand)
    - SPLA-overeenkomst met Microsoft voor de licenties (En 2x een MCITP voor als je Hosting Partner wil worden)
    - Exchange licenties: € 1,87 zonder Outlook, € 3,21 met Outlook. Per gebruiker/mailbox per maand.

Wil je een koppeling met Blackberry telefoons komt er nog een server bij, alsmede een server voor het beheer.
    Hiermee heb je enkel een productie-omgeving. Een losse test-omgeving is zeker gewenst, patches wil je niet klakkeloos uitrollen.
    Daarnaast zijn de back-ups in dit voorbeeld nog niet meegenomen, evenzo geldt voor een oplossing voor de provisioning / self-service.

Kennis:
    Goede kennis van Active Directory, Network Load Balancing, BEVEILIGING (!) en Exchange zelf.

Tijd:
    Veel tijd voor ontwerp, installatie, configuratie, testen. Reken op ~80 uur voor een kleine omgeving.
    Een ervaren en gecertificeerde klikridder kost al snel een 90 euro per uur.

De omgeving kun je uiteraard kleiner opbouwen om op de hardware te besparen en rollen te combineren.
    Met 2x een Dell R310 en DAG-replicatie ben je een ~5.000 euro aan hardware kwijt, maar mis je elke vorm van schaalbaarheid.

Als je hier van schrikt, raad ik je aan toch nog eens naar BPOS te kijken of een Reseller oplossing zoeken bij een Microsoft partner.
    Ben je niet geschokken, reken dan uit bij hoeveen gebruikers het interessant wordt een eigen omgeving te bouwen.

(Als ik je geschiedenis hier op het forum bekijk, zal ik je absoluut afraden om zelf een omgeving op te zetten)
    Laatst gewijzigd door Randy; 10/05/11 om 19:14.
    MultiMaak - Voor persoonlijke cadeau's en relatiegeschenken!

Hosted Exchange opzetten
    geregistreerd gebruiker
    15 Berichten
    Ingeschreven
    02/12/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Registrar SIDN: JA

al eens naar zimbra gekeken? Ik heb daar wel goede ervaringen mee en goede migratie mogelijkheden vanaf Exchange.

Hosted Exchange opzetten
    geregistreerd gebruiker
    358 Berichten
    Ingeschreven
    15/03/05

Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    23 Berichten zijn liked

Naam: Tonnie
    Registrar SIDN: Nee

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Randy Bekijk Berichten
    Hoi Robert,

Je kunt dit virtualiseren. Voor het gemak pak ik even Hyper-V, dat licentie-technisch het makkelijkste is.

Je hebt nu nodig:
    - 2 flinke servers (Dual socket) en 2 switches (~15.000 euro)
    - 1 SAN, RAID-10 met SATA kan, SAS is aanbevolen (Vanaf ~15.000 euro)
    - 2x Windows Server 2008 R2 Enterprise Edition (4x € 186,17 per maand)
    - SPLA-overeenkomst met Microsoft voor de licenties (En 2x een MCITP voor als je Hosting Partner wil worden)
    - Exchange licenties: € 1,87 zonder Outlook, € 3,21 met Outlook. Per gebruiker/mailbox per maand.
    binnenkort verdwijnt het outsourcing en non outsourcing model binnen SPLA waardoor het dus geen 4x 186 zal zijn, maar 4x +/- 70 euro (zo uit mn hoofd)
    Echter kan je ook kiezen voor de nieuwere generatie Opterons's met 8 of 12 core's, deze tellen nog steeds maar als 1 proc en is dus erg interessant om hiermee hyper-v te draaien.

Hosted Exchange opzetten
    Realhosting
    131 Berichten
    Ingeschreven
    03/04/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Naam: Joël van Amerongen
    Bedrijf: PowerPanel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Armando23 Bekijk Berichten
    Beste WHT-ers,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die Hosted Exchange aanbieden en hoe ze dit hebben aangepakt.

Ik krijg van diverse klanten de vraag of het mogelijk is om Exchange 2007 aan te bieden als een service zodat ze zelf niet hoeven te investeren in hardware e.d.

Er is natuurlijk ook wel BPOS van Microsoft maar ik wil liever niet data / mails naar een onbekende plek verhuizen (dit willen mijn klanten ook niet).

Gr. Robert
    Stuur mij even een pm met je mail adres. Ik stuur je dan even een document met een setup voor hosted msx op basis van 2007 op single hardware. Tot een account of 100 is het niet nodig om complexe en dure hardware aan te kopen. Ik heb ook Shell scripts om snel gebruikers en company's aan te maken. Ver eist is wel dat je kennis heb van Exchange zeker betreft het installeren en Co. figureren van ssl.
    Realhosting - proffesionele hosting, personal service

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics