Beste,
Welke leverancier is momenteel de beste als we trunk lijnen willen afnemen? De geschatte bezetting van de lijnen is max 30.
Beste,
Welke leverancier is momenteel de beste als we trunk lijnen willen afnemen? De geschatte bezetting van de lijnen is max 30.
Ik ben er zelf ook naar opzoek. Ik vond de volgende er wel goed uitzien: http://www.voipcomplete.com/
Edit:
De heer Harry Dijkstra (harryd1969@gmail.com) moet eerst maar eens zijn rekening betalen voordat hij hier weer welkom is.spam!
Laatst gewijzigd door Domenico; 28/01/10 om 17:23.
Met voipcomplete zit je in het buitenland. Levert dit dan geen problemen op, wil je NL telefoonnummers gaan gebruiken?
Zo kwam ik Voys Telecom tegen die trunk 20 en trunk 30 leveren. Ik wil geen lijnen afnemen van een concurrent die dezelfde diensten aanbiedt. Dus sorry virtualpbx.
Er zitten enkele aanbieders van VOIP diensten op dit forum, dus als je onder aanbiedingen gevraagd een aanvraag plaatst, kan men daar zijn eigen diensten onder jouw aandacht brengen, hier mag alleen gesproken worden over ervaringen van klanten met hun leverancier.
Dillard Blom, SmartDC - Dataport of Rotterdam
Doet Breezz (.nl) dat niet ook?
Tot nu toe heb ik positieve ervaringen met onderstaande partijen:
- Duocast (www.duocast.nl)
- Sebsoft (www.sebsoft.nl)
Even een email sturen voor de opties en prijzen. Ze werken niet met het inkopen van lijnen, maar je betaald wel voor nummers en sip accounts.
Tools die handig zjn voor ISPs vind je natuurlijk bij Tools 4 ISP.
Het is voor een callcenter dus trunk lijnen zou ideaal zijn. Het gaat mij dus meer om de ervaringen van leveranciers. Ik zal eens kijken naar sebsoft en duocast.
In Nederland hebben we goede ervaringen met verschillende SIP providers, waaronder:
- Breezz
- Speakup
- Solcon
- Xeloq
Let trouwens wel goed op dat je de SIP trunk op een geschikte manier naar de klant (PBX) locatie kan krijgen. De kwaliteit en capaciteit van die verbinding dienen voldoende te zijn, anders kan je problemen verwachten.
Veel succes!
Welkom in de wereld van QoS. :-) Dan is in ieder geval de kwaliteit gewaarborgd van de datastream. Als de provider dan ook nog even goed werk levert, dan zie ik geen problemen.
Het maakt een beetje uit hoeveel nummers je wilt gebruiken. De meeste aanbieders houden inderdaad een limiet aan op het aantal gelijktijdige gesprekken, maar er zijn er ook die dat niet doen (zoals wij). In zo'n scenario betaal je alleen voor de nummers (vaak in vergelijk met 'beperkende' aanbieders ietsje meer), maar hebt geen kunstmatige grenzen op hoeveel lijnen je gebruikt. Dat kan gunstig of ongunstig uitvallen, dus kijk en vergelijk...
Grt,
Florian