Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 2 van de 2
Geen
  1. #1
    Vreemd emai loginl probleem.
    geregistreerd gebruiker
    1.626 Berichten
    Ingeschreven
    18/06/04

    Locatie
    Maastricht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    26 Berichten zijn liked


    KvK nummer: 14101842

    Thread Starter

    Vreemd emai loginl probleem.

    Situatie.
    Klant heeft de nieuwste Thunderbird 31.3.0, Engelse versie.
    Klant kan wel inloggen via IMAP naar Gmail en naar een andere collega die SSL gebruikt.

    Wij gebruiken geen SSL, klant komt bij ons niet ingelogt. Wel als hij eerst "done" aangeeft bij het maken van een nieuw account en dan accepteert dat de verbinding niet veilig is, maar dan krijgt hij continue te zien dat gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is.
    Poort 143, uitgaande poort 587 beveiliging none en standaard wachtwoorden.

    Een tail van mijn maillog geeft echter aan dat er totaal geen verbinding wordt gemaakt met onze server. Althans ik zie hem niet verschijnen.
    Wijzigt hij de server instellingen naar pop3 en poort 110 voor inkomend (uitgaand blijft hetzelfde), zonder wachtwoorden ofzo aan te passen werkt het meteen.

    Ik heb zelf Thunderbird 31.3.0 geinstalleerd om te testen, Nederlandse versie.
    Hier maak ik het account aan, klik op klaar, bevestig de beveiligings uitzondering, probeer mail binnen te halen en dit lukt onmiddellijk zonder problemen.

    Instellingen vergeleken, zijn precies hetzelfde, beiden een Ziggo verbinding.
    Het enige verschil is dus dat klant een Engelstalige en ik een Nederlandtalige Thunderbird probeer. Kan hier zo'n verschilletje in zitten dat de Engelse versie dit raar probleem geeft en de NL versie niet?

  2. #2
    Vreemd emai loginl probleem.
    geregistreerd gebruiker
    1.626 Berichten
    Ingeschreven
    18/06/04

    Locatie
    Maastricht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    26 Berichten zijn liked


    KvK nummer: 14101842

    Thread Starter
    Probleem opgelost, was firewall (in modem) probleem van klant.
    Ondanks dat poort 143 open stond, wilde dat toch niet goed werken.
    Laatst gewijzigd door Blacky; 19/12/14 om 16:38.



Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics