Hallo,
zit met een probleempje en daaraan gekoppeld enkele vragen. Ik ben testserver aan het configureren om enkele dingen voor shared hosting uit te proberen en stuit op het volgende: mijn directorystructuur voor hostingaccounts is als volgt:
- root
---- websites
----- hosting0001
----- data
----- logs
----- hosting0002
----- data
----- logs
----- hosting0003
----- data
----- logs
er zijn ook telkens accounts (hosting0001, hosting0002, enz) aangemaakt die bij het hostingpakket horen en die hebben 'modify'-recht op 'hun' map/submappen (dus hosting0001-account heeft modify-rights op hostin0001\www, hosting0001\data, hosting0001\logs). De www-map is de root van de desbetreffende website, data-map is de map waar bv access-database kunnen worden gestockeerd, logs-map is voor de IIS-loggings. De anonieme IIS-user (ik heb er maar 1 in dit geval bv. IUSR_MACHINE, zijvraag: is het beter om verschillende anonieme users te hebben, nl 1 per website???) heeft op de www-map 'Read & Execute', 'List folder contents' en op de data-map 'Modify' (die anonieme users moet namelijk in staat zijn om bv een access db te openen). Stel dat alle gebruikers een quota van 10Mb diskspace hebben: de users hebben via ftp toegang tot hun folders, op die manier valt keurig met het quota-management onder windows het hele zaakje te controleren en te beheersen. Wanneer ik echter met een ASP-component (bv aspupload) documenten upload naar de server via de website en ik bewaar ze in de data-map, dan is de eigenaar natuurlijk de anonieme user IUSR_MACHINE en loopt het quotabeheer voor de 'hosting0001'-account volledig mis...
Hoe los ik dit op (en de zijvraag : is het beter om verschillende anonieme users te hebben, nl 1 per website)?
Sorry voor de lange post, maar ik moet dit wat inkaderen voor de duidelijkheid... alvast bedankt voor het antwoord.
Tim.