Het is een beetje apart. Als je een hosting account opzet, en de aanvraag per e-mail blijkt niet te kloppen dan val je daar niemand mee lastig. Als je een account verwijderd, en de opzegging per e-mail blijkt niet te kloppen heb je een veel groter probleem.
(Mede om die reden maken wij ook altijd een back-up voor wij een account verwijderen van de server)
Vandaar dat wij aan onze klanten vragen altijd per brief op te zeggen. Voor de klanten van VPS-en en DEDI's hebben wij dit probleem niet, omdat we hiervan de overeenkomst ook altijd schriftelijk hebben.
Maar nog belangrijker, als je per post opzegt en de partij waarbij je iets opzegt claimt uiteindelijk nooit een opzegging gehad te hebben. Volgens mij sta je met de gewone post dan al een stuk sterker als met een e-mail. Helemaal met aangetekende post natuurlijk.
Edit: neem het SIDN, registratie staan de wel toe online, maar het SIDN eist van de webhost nog steeds een papieren verhuizing of opzegging. Alleen om die reden al is het voor de webhosters onmogelijk om .nl domeinen per e-mail op te zeggen.