Misschien is het jullie opgevallen dat YourHosting sinds enkele weken tweemaal negatief in het nieuws is gekomen. DDOS aanvallen zijn blijkbaar de oorzaak en daarnaast is ongeldige ftp-toegang ook een groot probleem.
Ik heb hier nooit bij stilgestaan, omdat ik nooit zulke problemen heb ervaren. Sinds de aanvallen op yourhosting begin ik zeer te twijfelen aan de continuïteit en bescherming van mijn website. Ik heb een webshop lopen op mijn hosting bij yourhosting en ik moet van klanten horen dat de website zeer slecht bereikbaar is. In alle haast heb ik backups gemaakt van de bestanden op de webserver en van de db. Maar hoe ver moet dit gaan.
Nooit bij nagedacht, maar sinds dit probleem zit ik met enkele vragen. De hosting provider beloofd voor backups en bescherming, maar in de praktijk is het opvragen van en backup zeer moeilijk. Daarnaast wordt ik platgebeld door klanten die mijn webshop niet kunnen bereiken. Ik weet dat dat mijn eigen verantwoordelijk is, maar in hoeverre is mijn hosting provider aansprakelijk voor de uptime van mijn shop? Het kan toch niet zo zijn dat mijn webshop vrijwel niet toegankelijk is en/of dat er niet eens bij kan via ftp en via de hosting manager. Ten eerste vrees ik voor besmetting van mijn website en daarnaast mijn verantwoordelijkheid naar mijn klanten toe.
Dat mijn hostingprovider wordt aangevallen is niet hun probleem, maar mijn probleem. Wie kan mij vertellen wat mijn rechten zijn en waar kan ik klagen als ik geen overeenstemming bereik met de hosting provider? Want als ze het probleem niet oplossen of mijn vertrouwen kwijt zijn, zit ik met de gebakken peren. En ik kan nergens terecht. Bij wie moet ik klagen?